Over Jan Gorter

Over Jan Gorter

"Omdat we er niet meer zonder kunnen..."

En nee, dan heb ik het natuurlijk niet over mijzelf, maar hoe lang kun jij nog zonder je iPhone? Een uur? Een dag? Langer is toch eigenlijk al niet meer denkbaar!?

De dagelijkse verwondering op het gezicht van iPhone bezitters die zich ineens “ontmant voelen” als hun iPhone het “heeft begeven” of het scherm niet meer op aanraking reageert. Of erger nog als alle foto’s en gegevens kwijt zijn doordat de iPhone vochtschade heeft opgelopen.

Voordat ik mijn ervaringen in al mijn enthousiasme op je afvuur zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Jan Gorter en ik ben sinds 2013 eigenaar en monteur bij Jan Gorter iPhone reparatie en service. De transparante bedrijfsnaam is met opzet gekozen omdat ik het belangrijk vind dat mijn klanten en potentiële klanten weten met wie ze zaken doen en welke diensten en services er worden geboden. Daarnaast is de bedrijfsnaam opgebouwd uit de belangrijkste onderdelen van mijn bedrijf. Wie, wat en waarom.

"Hoe lang kun jij nog zonder je iPhone? Een uur? Een dag?"

Over Jan Gorter

Oprecht verliefd

Al sinds ik me kan herinneren had ik een bovengemiddelde interesse in mobiele telefonie en de techniek hierachter. In 1995 kreeg ik op 13-jarige leeftijd van mijn oom mijn eerste mobiele telefoon. In die tijd was het uitzonderlijk als je een mobiele telefoon had en ik was dan ook een van de weinigen op school. Zelfs leraren hadden geen mobiele telefoon. Tegenwoordig kunnen we ons daar helemaal niets meer bij voorstellen en heeft de jeugd al een smartphone als ze een jaar of 8 zijn. De afgelopen 20 jaar is het gebruik van mobiele communicatiemiddelen explosief toegenomen maar ook zijn de telefoons en de gebruikers enorm veranderd. Telefoons werden PDA’s wat stond voor “Personal Digital Assistant”, een combinatie van een zakcomputer en een mobiele telefoon wat later de Smartphone werd. Doordat je op  een smartphone ineens ook gebruik kon maken van apps, internettoepassingen maar ook bijvoorbeeld gps en een camera werd de smartphone ook steeds meer gebruikt en dus ook belangrijker.

Door de jaren heen had ik alle merken en platvormen geprobeerd en ik had 27 telefoons voordat ik in 2009 oprecht verliefd werd op het besturingssysteem van Apple die draaide op mijn allereerste iPhone, de iPhone 3GS. Sinds dat moment was ik overtuigd. Het was als thuiskomen. Vanaf dat moment voor mij alleen nog maar Apple. Waarom? Alles werkte zoals ik verwachte. Stabiel, veilig en efficiënt. Daar was ik al die jaren naar op zoek. Misschien niet de meest uitgebreide smartphone maar wel de meest stabiele. Een smartphone die mijn verwachtingen waarmaakte.

"Sinds dat moment was ik overtuigd. Het was als thuiskomen!"

Over Jan Gorter

De gedachte aan 2 weken zonder iPhone viel mij zo zwaar...

In 2011 kocht ik bij een abonnement inmiddels mijn derde iPhone een, iPhone 4S. Bij thuiskomst pakte ik gelijk vol enthousiasme de iPhone uit om deze te installeren. Op het moment dat ik de iPhone aanzette en in gebruik wilde nemen ontdekte ik helaas een rij met dode pixels in het scherm. Wellicht een productie- of montagefout. Enigszins teleurgesteld na mijn positieve ervaringen met de eerder gekochte iPhone’s ging ik terug naar de winkel en liet de verkoper het scherm van de eerder die dag gekochte iPhone zien. De verkoper gaf aan dat dit uiteraard onder de garantie viel maar daarvoor moest het toestel wel opgestuurd worden. Verwachte levertijd 10 werkdagen. De gedachte aan 2 weken zonder iPhone viel mij zo zwaar dat ik de verkoper aangaf dat ik dan graag nóg een iPhone wilde kopen. De verkoper nam enigszins verbaasd mijn iPhone in voor garantie en verkocht mij wederom die dag een nieuwe iPhone.

Nog verbaasd over de situatie en enigszins gefrustreerd vanwege de extra gemaakte kosten liep ik weer naar huis. In die 5 minuten van de winkel naar huis is mijn onderneming bedacht. Dit was het moment waarop ik de meerwaarde van echte service besefte en ontdekte voor mijn gevoel een gat in de markt. Niemand wil namelijk nog zonder zijn of haar iPhone. Hier ontstond het idee om een verschil te maken in deze sterk groeiende markt, namelijk een reparatieservice voor iPhone en iPad die garant staat voor flexibiliteit en kwaliteit.

Toen ik mijn iPhone nadat deze bij Apple zorgvuldig in 2 weken omgeruild was voor een nieuw exemplaar weer kon ophalen had een iPhone over. Mijn nieuwsgierigheid en drive om uit te vinden hoe het toestel in elkaar zat en of ik de skills zou hebben om de iPhone helemaal zelf te kunnen repareren was niet meer te stoppen en ik besloot de gok te wagen. 

  • No cure, No Pay & standaard 6 maanden garantie op reparatie en onderdelen
  • Meer dan 6.000 reparaties succesvol uitgevoerd binnen 8 uur na aanvraag
  • Reparatie bij jou op locatie of op ons kantoor in Hengelo middels haal- en brengservice

Review

Stef

9/10

Lees alle reviews

Ik had mijn nieuwe iPhone laten vallen, door de haal- en brengservice heb ik er zelf geen omkijken naar gehad en aan het einde van de dag had ik mijn telefoon alweer terug!

Over Jan Gorter

Al mijn klanten bevelen mij aan, en daar ben ik super trots op!!

De eerste keer was ik ruim 2,5 uur bezig om mijn iPhone 4S helemaal te demonteren en weer te monteren. Een behoorlijk karwei als je het nooit eerder hebt gedaan en ook nog niet alle ins en outs kent. Maar dan, dat allesbepalende moment; doet hij het nog? En ja hoor, alles functioneerde nog precies zo als voorheen en het was geenszins zichtbaar dat de iPhone uit elkaar was geweest. Na jaren van ervaring opdoen, hobby-matig reparaties uitvoeren en het bestuderen van artikelen en naslagwerken over Apple’s iPhone en iPad startte ik in 2013 mijn eigen onderneming aan de Zaagstraat 6 in Hengelo; Jan Gorter iPhone reparatie en service.

Vandaag, inmiddels 5 jaar nadat ik mijn iPhone en iPad reparatieservice begon kan ik terugkijken op een mooie en vruchtbare periode waarin mijn bedrijf jaren achtereen een sterke groei heeft doorgemaakt en een mooi en duurzaam relatiebestand heeft opgebouwd. De resultaten over meer dan 6000 reparaties, bijna 10.000 service- en adviesmomenten en de daarbij horende enkel positieve reviews zijn een enorme waardering voor mijn werk. Daarnaast zijn deze reviews ook voor veel klanten een doorslaggevende reden geweest om met hun Apple toestel naar mij toe te komen, en daar ben ik natuurlijk enorm trots op!

Voor de toekomst staan er weer mooie uitbreidingen in het reparatieaanbod gepland. Hierover kan ik je helaas nog niet te veel vertellen maar voor de nieuwste ontwikkelingen en aanbiedingen bij Jan Gorter iPhone reparatie en service volg je ons natuurlijk gewoon op Facebook en Instagram